PÁLYAMINŐSÍTŐK,

NEMZETKÖZI SZERVEZETEK:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PARTNEREINK:

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

MŰFÜVES SPORTPÁLYÁK KARBANTARTÁSA


A sportpályák a megépítést követően 250-300 üzemóra után tekinthetők bejátszottnak. Ezen idő alatt a pálya feltöltése mozog, a fűszálak között helyezkedik el.

 

DEKOMPAKTÁLÁS:

 

A műfüves sportpályák borításának függőleges szálszerkezetének elérését a töltőanyag támasza biztosítja!

Teljesen mindegy, hogy a töltőanyag gumigranulátum, kvarchomok, parafa, a használatból adódóan tömörödésre hajlamos. Ha tömörödik, akkor magasságvesztés következik be, így a műfű szálak megtámasztása csökken.

A pályaépítés során, a töltőanyag lazán és egyenetlenül kerül beépítésre. Pár hónap elteltével egyből tapasztalható a szálak elfekvése. Ennek oka a tömörödés. Ezt csak a töltőanyag visszalazításával, fellazításával (dekompaktálásával) lehet visszaállítani.

Erre több pályafenntartó gép is alkalmas, de mégis a legalkalmasabb az úgynevezett dekompaktálók, azaz a fémpálcás gereblyék, amelyek képesek a betömörödött töltetet visszalazítani.

Ha túl kevés a töltőanyag, akkor annak pótlása előtt dekompaktálás elvégzése szükséges. Ez azért is fontos, hogy ne a betömörödött, letaposott töltőanyagot töltsük fel, mert az a későbbi dekompaktálás (lazítás) hatására többlet mennyiséget, azaz túltöltöttséget eredményez!

 

 

TISZTÍTÁS, KARBANTARTÁS:

 

A műfüves sportpályákat időszakosan tisztítani kell. Ennek oka a gumigranulátumból eredő szennyeződés, a légkörből származó por, az emberek (nézők) okozta szemét szétszórása, környezeti hatások (pl.: falevelek), stb.

A műfüves sportpályák esetén nagyon fontos a műfű esztétikai állapotán túl az optimális minőség megőrzése

Ez csak a szakszerű karbantartás mellett érhető el!

A pályák karbantartása:

1.)   Az általános karbantartás, amit használattól függően napi vagy heti gyakorisággal el kell végezni. (a pályát minden 50-60 órányi használat után át kell kefélni vagy seprűzni)

2.)   A speciális (nagy) karbantartás, amit negyed- vagy félévente, de egy évben egyszer feltétlenül szükséges elvégezni.

 

A sportpályák mérete illetve a pályák használatának (terhelésének) intenzivitása döntően befolyásolja a karbantartások gyakoriságát!

Kisméretű (alacsonyabb négyzetméretű) sportpályák 1 m2-re eső terhelésük miatt nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint a nagypályák!

 

Már az első speciális karbantartást követően teljesen megújul pályájuk!


 

ÜZEMELTETÉSI KISOKOS:


Hó eltakarítása: Tolólapos géppel és/vagy seprűs géppel javasolt. A maximum tengelynyomás 1 tonna lehet tengelyenként egy elasztikus alapú pálya esetén. Pályáról történő hótoló-lapos eltakarításnál elvileg egy minimális vastagságú, 1-2 cm, hó maradjon a pálya felületén, a mechanikai sérülések elkerülése végett.  Döngöltföldes alapú pályáknál csak könnyűgépes takarítás alkalmazható. Pálya vonalazásánál a sárga vonal könnyen láthatóvá válik egy egyszerű utcai seprűvel történő seprés esetében is.

 

Jég: El lehet távolítani hagyományos utcai sóval, de feltétlenül vegye figyelembe a sózásra vonatkozó környezetvédelmi előírásokat.

 

Egyéb szemetet: mint pl. a szél által hordott homokot, földhordalékot, vágott füvet és növényzetek maradványait azonnal el kell távolítani a pálya felületéről sepréssel. Ezzel megakadályozzuk a pálya elgyomosodását.

 

Éles tárgyak: kő, cserép, üveg - azonnal eltávolítandóak.

 

Rágógumi: még laza állapotban is könnyen eltávolítható fagyasztó spray segítségével.

 

Olaj és benzin foltokat fel kell itatni, amilyen gyorsan csak lehet, és tökéletesen el kell távolítani a pályáról.

 

Egyéb szennyeződés: pl. állati ürülék - azonnal eltávolítandó: lapát, ecet és víz segítségével.

 

A PÁLYA TERÜLETÉN DOHÁNYZÁS ÉS NYÍLT LÁNG HASZNÁLATA SZIGORÚAN TILOS!

 

Weblapkészítő: Avasweb Kft.